Тема: Правила поведінки і безпеки життєдіяльності в комп’ютерному класі
Мета:
навчальна: формувати в учнів первинні
уявлення про предмет «Сходинки до інформатики»; формувати в учнів на
інтуїтивному рівні поняття інформації; формувати знання про основне призначення
комп’ютера; ознайомлювати учнів із правилами поведінки в кабінеті інформатики;
розвивальна: розвивати логічне та абстрактне мислення, оперативну та емоційну пам'ять,
уяву;
виховна: виховувати вміння працювати вдвох; виховувати вміння
зосереджено слухати; формувати бережливе ставлення до обладнання комп’ютерного
класу; виховувати інформаційну культуру та позитивне ставлення до навчання.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, інструкції з безпеки життєдіяльності у кабінеті
інформатики, картки із зображенням складових частин комп’ютера.
Програмне забезпечення: навчальна презентація з висвітленням основних правил поведінки і БЖД в
комп’ютерному класі; swf-ролик про те,
як правильно сидіти за комп’ютером.
Хід уроку
І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
Вперше ви прийшли в цей клас –
Тут комп’ютери у нас
Допоможуть вам, малята,
Інформатику вивчати.
ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Я знаю, що ви усі давно чекали цього дня і
цього уроку, адже сьогодні ми розпочинаємо вивчення нового предмета – «Сходинки
до інформатики».
- Чи доводилося вам раніше чути слово
«інформатика»?
- Що воно означає? (Відповіді учнів)
ІІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
- А до чого тут «сходинки», запитаєте ви?
Так називається ваш новий підручник. Він крок за кроком вестиме вас до більш
широкого і глибокого вивчення інформатики, ознайомить з комп’ютером,
алгоритмами, інформацією та інформаційними процесами.
- Чи вам подобається цей клас?
- Він такий самий як і інші кабінети чи
інший?
- А чим він відрізняється? Чим же він такий
незвичайний?
- Так ви маєте рацію! А скажіть чи
відрізняються правила поведінки учнів у нашому класі від правил поводження в
інших класах?
IV ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Отже, тема сьогоднішнього уроку називається
«Правила поведінки і безпеки життєдіяльності в комп’ютерному класі». Ми не
тільки ознайомимося з правилами поведінки у комп’ютерному класі, але й
спробуємо запам’ятати їх.
V ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Робота з зошитом
Ст.2, №1
Дидактична казка про інформацію та її проблеми
«Жила собі на світі Інформація. Жила добре,
з усіма дружила, нікого не ображала. Але віднедавна стали люди інформацію
обробляти з великою швидкістю. То один прилад придумують, то інший, а потім книжки
для дітей та дорослих почали писати … І все б добре було, але кожен такий
прилад, кожна книжка інформацію містить у великій кількості. І стала наша
Інформація збільшуватись вшир і вверх. І одного дня вона стала така велика, що
не змогла увійти в двері свого будиночка! Почала вона зарядку робити. Давайте
допоможемо Інформації схуднути
Фізкультхвилинка
Ну а зараз, любі діти,
Час гімнастику зробити:
Треба нам поприсідати,
Потім трохи пострибати
І руками помахати.
Робила, робила Інформація зарядку, а схуднула
тільки трішечки. Тоді зрозуміла Інформація,
що їй терміново необхідна допомога друзів. Забрала тоді наша Інформація своїх
друзів – інші десятибуквенні слова на збори, розповіла їм про своє горе та
попросила допомогти. Довго думали слова – друзі, та нічого придумати не змогли.
Але раптом прибігло слово Автоматика.
Інформація + Автоматика =
Почула автоматика проблему нашої Інформації
та радісно сказала: «Не сумуй, Інформаціє, допоможу я тобі! Давай придумаємо
пристрій для роботи з інформацією. Так тобі буде легше – замість тебе
інформацію оброблятиме цей пристрій». І створили вони пристрій, який назвали …
(комп’ютер).»
- Тепер ми знаємо, що комп’ютер це прилад
для роботи з інформацією.
Інформатика – наука, яка вчить працювати з
інформацією за допомогою комп’ютера (підручник ст. 4).
Робота з зошитом
Ст. 2, № 2
- Клас, у якому учні вивчають інформатику,
називають комп’ютерним класом.
У комп’ютерному класі обов’язково слід
дотримуватися певних правил.
Правила поведінки в комп’ютерному класі
Робота з підручником
Ст..5
Робота з зошитом
Ст. 2, № 3
Робота з підручником
Ст. 6
Робота з зошитом
Ст. 3, № 4
VI РОБОТА ЗА КОМП’ЮТЕРОМ
1. Програма
Гра пазли (повторення правил поводження в комп’ютерному класі)
Гра пазли (повторення правил поводження в комп’ютерному класі)
2. Релаксація
- Швидко покліпати, закрити очі і посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5.
VII ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
Робота з зошитом
Ст. 3, № 5
VIII ПІДСУМОК
- Які нові слова почуті сьогодні на уроці
можна віднести у комп’ютерний словничок
1. Інформація
2. Інформатика
3. Комп’ютер
4. Комп’ютерний клас
Робота з зошитом
Ст. 3, № 6
Вправа «Я знаю»
Оціни свої знання відповідним смайликом
IX Д/З
Проілюструй одне з правил безпечної
поведінки в комп’ютерному класі.
Перегляд swf-ролик: Як правильно сидіти за комп'ютером
Перегляд swf-ролик: Як правильно сидіти за комп'ютером
Немає коментарів:
Дописати коментар