неділя, 1 листопада 2015 р.

Тема: Правила поведінки і безпеки життєдіяльності в комп’ютерному класі

Мета:
  навчальна: формувати в учнів первинні уявлення про предмет «Сходинки до інформатики»; формувати в учнів на інтуїтивному рівні поняття інформації; формувати знання про основне призначення комп’ютера; ознайомлювати учнів із правилами поведінки в кабінеті інформатики;
розвивальна: розвивати логічне та абстрактне мислення, оперативну та емоційну пам'ять, уяву;
виховна: виховувати вміння працювати вдвох; виховувати вміння зосереджено слухати; формувати бережливе ставлення до обладнання комп’ютерного класу; виховувати інформаційну культуру та позитивне ставлення до навчання.


Тип уроку: засвоєння нових знань
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, інструкції з безпеки життєдіяльності у кабінеті інформатики, картки із зображенням складових частин комп’ютера.
Програмне забезпечення: навчальна презентація з висвітленням основних правил поведінки і БЖД в комп’ютерному класі; swf-ролик про те, як правильно сидіти за комп’ютером.
Хід уроку
І ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
                     Вперше ви прийшли в цей клас –
                     Тут комп’ютери у нас
                     Допоможуть вам, малята,
                     Інформатику вивчати.
ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Я знаю, що ви усі давно чекали цього дня і цього уроку, адже сьогодні ми розпочинаємо вивчення нового предмета – «Сходинки до інформатики».
- Чи доводилося вам раніше чути слово «інформатика»?
- Що воно означає? (Відповіді учнів)
ІІІ МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
- А до чого тут «сходинки», запитаєте ви? Так називається ваш новий підручник. Він крок за кроком вестиме вас до більш широкого і глибокого вивчення інформатики, ознайомить з комп’ютером, алгоритмами, інформацією та інформаційними процесами.
- Чи вам подобається цей клас?
- Він такий самий як і інші кабінети чи інший?
- А чим він відрізняється? Чим же він такий незвичайний?
- Так ви маєте рацію! А скажіть чи відрізняються правила поведінки учнів у нашому класі від правил поводження в інших класах?
IV ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Отже, тема сьогоднішнього уроку називається «Правила поведінки і безпеки життєдіяльності в комп’ютерному класі». Ми не тільки ознайомимося з правилами поведінки у комп’ютерному класі, але й спробуємо запам’ятати їх.
V ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Робота з зошитом
Ст.2, №1
Дидактична казка про інформацію та її проблеми
«Жила собі на світі Інформація. Жила добре, з усіма дружила, нікого не ображала. Але віднедавна стали люди інформацію обробляти з великою швидкістю. То один прилад придумують, то інший, а потім книжки для дітей та дорослих почали писати … І все б добре було, але кожен такий прилад, кожна книжка інформацію містить у великій кількості. І стала наша Інформація збільшуватись вшир і вверх. І одного дня вона стала така велика, що не змогла увійти в двері свого будиночка! Почала вона зарядку робити. Давайте допоможемо Інформації схуднути
Фізкультхвилинка
Ну а зараз, любі діти,
Час гімнастику зробити:
Треба нам поприсідати,
Потім трохи пострибати
І руками помахати.
Робила, робила Інформація зарядку, а схуднула тільки трішечки. Тоді зрозуміла Інформація, що їй терміново необхідна допомога друзів. Забрала тоді наша Інформація своїх друзів – інші десятибуквенні слова на збори, розповіла їм про своє горе та попросила допомогти. Довго думали слова – друзі, та нічого придумати не змогли. Але раптом прибігло слово Автоматика.
Інформація + Автоматика =
Почула автоматика проблему нашої Інформації та радісно сказала: «Не сумуй, Інформаціє, допоможу я тобі! Давай придумаємо пристрій для роботи з інформацією. Так тобі буде легше – замість тебе інформацію оброблятиме цей пристрій». І створили вони пристрій, який назвали … (комп’ютер).»
- Тепер ми знаємо, що комп’ютер це прилад для роботи з інформацією.
Інформатика – наука, яка вчить працювати з інформацією за допомогою комп’ютера (підручник ст. 4).
Робота з зошитом
Ст. 2, № 2
- Клас, у якому учні вивчають інформатику, називають комп’ютерним класом.
У комп’ютерному класі обов’язково слід дотримуватися певних правил.
Правила поведінки в комп’ютерному класі
Робота з підручником
Ст..5
Робота з зошитом
Ст. 2, № 3
Робота з підручником
Ст. 6
Робота з зошитом
Ст. 3, № 4
VI РОБОТА ЗА КОМП’ЮТЕРОМ
1.     Програма
Гра пазли (повторення правил поводження в комп’ютерному класі)


2.     Релаксація
- Швидко покліпати, закрити очі і посидіти спокійно, повільно рахуючи до 5.
VII ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ УЧНІВ
Робота з зошитом
Ст. 3, № 5
VIII ПІДСУМОК
- Які нові слова почуті сьогодні на уроці можна віднести у комп’ютерний словничок
1. Інформація
2. Інформатика
3. Комп’ютер
4. Комп’ютерний клас
Робота з зошитом
Ст. 3, № 6
Вправа «Я знаю»
Оціни свої знання відповідним смайликом
IX Д/З
Проілюструй одне з правил безпечної поведінки в комп’ютерному класі.
Перегляд swf-ролик: Як правильно сидіти за комп'ютером



Немає коментарів:

Дописати коментар